چرا بیمه “ما” را برای سرمایه گذاری انتخاب کنیم؟

۰ دیدگاه

بیمه‌های زندگی و سرمایه گذاری برای اقشار متوسط جامعه بهترین محل سرمایه گذاری است.
اما سؤالی که مطرح می‌شود این است که از بین ده‎ها شرکت بیمه کدام شرکت را انتخاب کنیم؟
ویژگی‌های بیمه زندگی و سرمایه گذاری که شامل سرمایه فوت، فوت بر اثر حادثه و پوشش‌های جانبی آن، امراض خاص، وام و … می‌شود، تفاوتی بین شرکت‌های بیمه ندارند. بنابراین آیا اساسا شرکت‌ها و طرح‌های آن‌ها تفاوت دارند؟
چه معیار‌هایی برای مقایسه وجود دارد؟ توانگری مالی به عنوان یکی از فاکتورهای مهم و اساسی قبلا بررسی شد.

سایر مزایای بیمه عمر ما در زیر به طور خلاصه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

  • سود پرداختی
  • نرخ سود
  • اختصاص پنل شخصی
  • شبکه فروش و خسارت
  • سرعت پرداخت خسارت
  • سهم بازار و مشتریان عمده
  • شفافیت مالی
  • برنامه آموزشی و ارتقای نیروی انسانی
  • ترکیب سهامداران
  • دسترسی آسان به مدیران

در ادامه هر یک از موارد فوق را توضیح خواهیم داد.

سود پرداختی بیمه

سود پرداختی

بر اساس ماده ۱۱ آئین نامه ۶۸ بیمه مرکزی، شرکت‌های بیمه موظف‎‌اند، ۸۵ درصد از سود حاصله از محل سرمایه گذاری‌های بیمه‌های زندگی و سرمایه گذاری را به حساب بیمه گذار واریز کنند.
بیمه “ما” در تمام سال‌های گذشته ۹۰ درصد از سود به دست آمده را به بیمه گذاران پرداخت نموده است.
بنابراین نه تنها تکلیف قانونی خود را انجام داده، بلکه فراتر از آن نیز عمل نموده است.

نرخ سود

شرکت بیمه “ما” افتخار دارد در پنج سال گذشته بالاترین بازدهی را در امر سرمایه گذاری بیمه‌های زندگی و سرمایه گذاری داشته است.
نرخ سود پرداختی به بیمه گذاران در سال‌های ۹۱ تا ۹۵ به ترتیب ۲۷، ۲۷.۱، ۲۷.۵، ۲۷ و ۲۴.۴۴ بوده که بالاترین نرخ در بین شرکت های بیمه ای است.

اختصاص پنل شخصی

در وبسایت تخصصی بیمه‌های زندگی و سرمایه گذاری شرکت بیمه “ما”، هر بیمه گذار می‌تواند از طریق کد کاربر و رمز مخصوص خود، وارد پنل کاربری شده و اطلاعات بیمه خود را بررسی نموده و تغییرات درخواستی را اعمال کند.

برنامه‌ریزی برای بیمه

برنامه مدون و دراز مدت

تنوع بخشیدن به محصولات و ارائه محصولات جدید، آموزش و پشتیبانی از نمایندگان، جذب و آموزش نمایندگان تخصصی بیمه‌های زندگی و محوریت بخشیدن به بیمه‌های زندگی و سرمایه گذاری همواره از برنامه‌های راهبردی شرکت بیمه “ما” بوده است.

حاصل این تلاش‎ها منجر به افزایش سهم بیمه‌های زندگی در سبد محصولات شرکت شده است.
بنا بر اعلان بیمه مرکزی، سهم بیمه‌های زندگی در بین سایر محصولات در شرکت بیمه “ما” ۳۲ درصد بوده و نسبت به میانگین شرکت‌های بیمه، بالاتر است.
بنابرین لازم است برای خرید بیمه عمر با نمایندگی بیمه عمر در اصفهان و سایر شهرها مشورت کنیم.

در حالی که برخی از شرکت‌های بیمه جهت تامین نقدینگی و گرفتن سهم بیشتری از بازار در رشته‌هایی که ضریب خسارت بالایی دارند (نظیر بیمه تکمیل درمان و بیمه شخص ثالث) با یکدیگر رقابت می‌کنند، بیمه “ما” با استفاده از مدیریت و تجارب قوی گروه مالی ملت، در کنار “بانک ملت” توانسته ضمن بهبود سهم خود در بازار بیمه، از رقابت در حوزه های کم بازده دوری نماید.

تداوم فعالیت یک شرکت بیمه در گرو تامین منافع سهامداران، کارکنان شرکت، نمایندگان و بیمه گذاران است.بیمه ما با مدیریت صحیح ریسک به این مهم دست یافته، رضایت بیمه گذاران و خسارت دیدگان را به دست آورده و همواره رشد و پویایی خود را ادامه داده ست.

شبکه فروش و خسارت

بیمه “ما” با دارا بودن ۴۳ شعبه و بیش از هزار نماینده جنرال و بیش از هزار نماینده بیمه عمر، شبکه‌ای گسترده در امر فروش و پرداخت خسارت به وجود آورده است.

سرعت پرداخت خسارت

برآورد و پرداخت خسارت در بیمه “ما” در کمترین زمان ممکن انجام و زیان دیدگان به سرعت می‌توانند خسارت خود را جبران نمایند.
این در حالی است که گرفتن خسارت در بعضی از شرکت‌ها، فرآیندی طولانی دارد.

سهم بازار و مشتریان عمده

یکی از معیارهایی که معمولا برای مقایسه فعالان هر حوزه‌ای مورد بررسی قرار می‌گیرد، سهم بازار و روند آن است.
گرچه از آغاز فعالیت این شرکت چند سالی بیشتر نمی‌گذرد، در شرایطی که شرکت‌ها در حال از دست دادن سهم خود در بازار هستند و یا به سراغ پرتفوی کم بازده می‌روند، سهم بازار و پرتفوی این شرکت به سرعت در حال پیشرفت است.

گرچه میانگین رشد صنعت بیمه در سال ۹۷ حدود ۲۵ درصد اعلان شده، این شرکت در سال ۹۷ توانست با صدور ۸۵۸ هزار بیمه نامه، بیش از ۷۳۷ هزار میلیارد تومان حق بیمه تولید و رشد ۷۰ درصدی را تجربه کند.

این شرکت در سال ۹۷ در زمینه بیمه‌های انرژی ۲۲۹ درصد، آتش سوزی ۹۹ درصد، باربری و کشتی و هواپیما ۶۰۷ درصد، بیمه بدنه ۱۱۴ درصد و در رشته بیمه عمر ۳۲ درصد رشد داشته است که نشان از بهبود جایگاه، افزایش اعتبار و جلب رضایت مشتریان می‌باشد.
در سال ۹۷ هواپیمایی جمهوری اسلامی، وزارت صنعت و معدن، بانک مهر اقتصاد و ده‌ها سازمان و شرکت ملی دیگر به جمع مشتریان کلان این شرکت پیوستند.

شفافیت مالی

یکی از فاکتورهای مهم در ارزیابی قابل اعتماد بودن هر مؤسسه‌ای، شفافیت مالی آن است.
بهتر است برای خرید بیمه مسئولیت نظام مهندسی اصفهان، بیمه عمر، بیمه شخص ثالث شفافیت مالی را در نظر بگیریم.
هر مشتری و طرف قراردادی، به مؤسسه‌ای که وضعیت مالی، دخل و خرج، درآمدها و هزینه‌های آن نامشخص و مبهم باشد، اعتماد نمی‌کند.

شفافیت تمامی عملکردهای بیمهبیمه “ما” افتخار دارد که در سال ۹۷ برای ششمین سال متوالی موفق به گرفتن “تندیس سیمین” به لحاظ داشتن بالاترین میزان شفافیت در جمع شرکت‌های بورسی شود.
سایت بیمه “ما” صورت‌های مالی ترازنامه سالانه و صورت سود و زیان گزارش حسابرسی را در سایت این شرکت در دسترس عموم قرار داده است.

برنامه آموزشی و ارتقای نیروی انسانی

این شرکت با تدوین سند آموزشی، پیاده سازی نظام شایسته سالاری، همکاری با معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، استفاده از ظرفیت های پارک‌های فناوری به سرعت در حال ارتقا و بهبود شاخص‌های انسانی در حوزه‌های تخصصی و فنی، شبکه فروش شامل کارکنان شعب و نمایندگان می‌باشد.
هدف شرکت رسیدن به جایگاه بیمه گر پیشتاز در کلیه شاخص‌ها می‌باشد و عملکرد شرکت این موضوع را تایید می‌کند.

ترکیب سهامداران

گرچه شرکت‌ها شخصیت حقوقی دارند، ولی همانند اشخاص حقیقی موظف به انجام یک سری وظایف بوده و از حقوقی برخوردار هستند.
هر طرف قراردادی در درجه اول به این موضوع توجه می‌کند که طرف مقابل چه میزان صلاحیت و اعتبار داشته و آیا از نظر اخلاقی و تخصصی قابل اعتماد است؟

در مورد شرکت‌ها و موسسات که شخصیت حقوقی دارند، یکی از موارد مهمی که همواره مورد بررسی قرار می‌گیرد، ترکیب سهامداران و درصد سهم آنهاست. سهامداران عمده شرکت بیمه “ما” از این نظر وجاهت و جایگاه فوق‎العاده‌ای دارند.

بیمه و شرایط آنبانک ملت، گروه مالی ملت و پالایشگاه نفت جی، از سهامداران عمده این شرکت می‌باشند.
وبسایت بیمه “ما” ترکیب سهامداران و آخرین تغییرات آن را در دسترس عموم قرار می‌دهد.
بانک ملت با ارائه خدمات متمایز توانسته در سال‌های گذشته به عنوان بزرگترین بانک خصوصی و دومین بانک کشور، جایگاه ویژه‌ای برای خود بسازد. این موضوع موجب جلب اعتماد و اطمینان مشتریان شده است.

جایگاه، شخصیت و اعتبار طرف مقابل در معاملات اعتباری، نسبت به معاملات مبادله‌ای اهمیت بیشتری دارد.
در صنعت بیمه نسبت خسارت پرداختی توسط شرکت بیمه نسبت به مبلغ حق بیمه‌ای که از بیمه گذار دریافت می شود صدها یا هزاران برابر است.هر بیمه گذاری قبل از درخواست بیمه نامه،از خود می پرسد آیا شرکت بیمه اعتبار واگذاری چنین ریسکی را دارد؟ به طور مثال حق بیمه شخص ثالث یک خودرو ممکن است کمتر از پانصد هزارتومان شود، ولی اگر تصادف کند و چندنفر کشته و زخمی ‎شوند، پرداخت میلیاردها تومان دیه بر عهده شرکت بیمه است.

دسترسی آسان به مدیران

نه تنها شبکه فروش و خسارت این شرکت در سطح کشور گسترده و فراگیر و اطلاعات آن‌ها در سایت موجود است، بلکه ارتباط با مدیران ستادی، از طریق تلفن، ایمیل، فکس، به سادگی امکان پذیر است.

در سایت بیمه “ما” مدیران ستادی و مدیران ارشد معرفی و راه‌های ارتباط با آن ها در اختیار عموم قرار داده شده است.

دسترسی آسان به مدیران بیمهدر بیمه‌های زندگی و سرمایه گذاری که ماهیت بلند مدت دارند، نقش جایگاه و اعتبار شرکت بیمه بارزتر از سایر بیمه‌هاست.
گرچه بیمه اتکایی، نظارت و پشتیبانی بیمه مرکزی و مجموعه قوانین و مقررات باعث شده همه شرکت‎های بیمه حائز اعتبار و قابل اعتماد باشند، ولی جایگاه همه آن‎ها یکسان نیست و بیمه “ما” مزیت‌ها و برتری‌های ویژه خود را دارد که غیر قابل کتمان است.

مجموع مزیت‌های یک شرکت باعث می‌شوند که ارزش برند (Brand Equity) آن شرکت ارتقا یابد.
وقتی شرکتی برند شد، مشتری حاضر است حتی اگر محصول آن با رقبا یکسان باشد، محصول شرکت مورد علاقه و صاحب نام را تهیه کند و پول بیشتری بپردازد. بیمه “ما” توانسته  این جایگاه را پیدا کند.
مشتریان بیمه “ما” محصولاتش را به دلیل ارزانی و یا قسطی بودن نمی‌خرند. بلکه به دلیل اعتبار آن خریداری می‌کنند.

0 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

می خواهید در گفت و گو شرکت کنید؟
خیالتان راحت باشد :)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *